پرش به مطلب اصلی

۸ تا از پرفروش ترین محصولات اینترنتی در ایران

· خواندن 9 دقیقه

پرفروش‌ترین محصولات اینترنتی

چی بفروشیم؟ مهم‌ترین سؤالی که قبل از راه‌اندازی هر کسب‌وکاری باید به آن پاسخ دهید.

همه می‌دانیم که اگر تقاضا و نیازی وجود نداشته باشد، فروش (چه اینترنتی، چه سنتی) اتفاق نمی‌افتد. به همین دلیل، قبل از آنکه درباره موفقیتتان رویا پردازی کنید، بهتر است مشخص کنید که قصد فروش چه محصولی را دارید.

حواستان باشد: انتخاب یک محصول پرفروش به معنای موفقیت شما در آن حوزه نیست. در فروش هر محصولی، بدون توجه به نوع آن، باید محتوای خوب تولید کنید و از استراتژی‌های بازاریابی محتوایی مناسب بهره ببرید.

چه‌بسا این کار در پرفروش ترین محصولات اینترنتی سخت‌تر است؛ زیرا رقابت در این حوزه‌ها بیشتر و تنگاتنگ‌تر است.

پرفروش‌ترین محصولات اینترنتی

ما در فروشگاه‌ ساز سیکا ۳۶۵ می‌خواهیم بالاخره پاسخی برای این سوال اساسی پیدا کنیم. پس ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

فاکتورهای کلیدی انتخاب محصول برای فروش اینترنتی

به نظرتان چه چیزی باعث می‌شود که یک محصول در دنیای اینترنت پرفروش‌تر از محصولات دیگر باشد؟ طبیعتاً این اتفاق بدون دلیل رخ نمی‌دهد.

قبل از آنکه به صورت دقیق و جزئی، پر فروش ترین محصولات اینترنتی را بررسی کنیم، بهتر است ابتدا شما را با فاکتورهای کلیدی انتخاب بهترین اجناس برای فروش اینترنتی آشنا کنیم.

معیارهای زیر می‌توانند به شما کمک کنند تا با ایده‌های جذاب و خلاقانه وارد دنیای فروش اینترنتی شوید و کسب‌وکاری موفق را برای خود رقم بزنید.

شناسایی علایق و تخصص خود

یکی از اولین قدم‌ها و شاید مهم‌ترین آن در پاسخ به سؤال «چی بفروشم؟»،‌ پیدا کردن علاقه و دغدغه خودتان است.

متاسفانه، به شناسایی علایق و تخصص در انتخاب محصول برای فروش اینترنتی چندان توجه نمی‌شود.

انتخاب محصول و حوزه‌ای که با علاقه شما همسو باشد، نه تنها کسب‌وکار را برای شما لذت‌بخش‌تر می‌کند، بلکه به خاطر تخصص شما، می‌توانید تصمیم‌ها و انتخاب‌های بهتری در کسب‌وکار خود داشته باشید. در نتیجه، شما می‌توانید با مخاطبان هدف خود ارتباط بهتری برقرار کنید.

تحقیقات بازار

انجام تحقیقات بازار برای شناسایی پرفروش ترین کالاهای اینترنتی و درک نیازهای مصرف‌کننده ضروری است. در واقع، لیستی که از پرفروش ترین محصولات اینترنتی برای شما تهیه کرده‌ایم نیز با کمک تحقیقات بازار انجام شده است.

شما می‌توانید از ابزارهایی مثل Google Trends یا Insightهای شبکه‌های اجتماعی برای رسیدن به درک عمیق‌تری از تقاضاهای بازار و روندهای نوظهور استفاده کنید.

در واقع، هنگام تحقیقات بازار به دنبال شکاف‌هایی در بازار باشید که بتوانید آن‌ها را با محصولات منحصر به فرد و نوآورانه خود پر کنید. اگر موفق به انجام چنین کاری شوید، مهم‌ترین گام در موفقیت در کسب‌وکارتان را طی کرده‌اید.

پرفروش‌ترین اجناس اینترنتی

انتخاب محصولات منحصر به فرد (Niche Marketing)

به‌جای رقابت در بازارهای بیش از حد اشباع، سعی کنید محصولاتی را برای فروش انتخاب کنید که به جمعیت یا علایق خاصی پاسخ می‌دهند. یادتان باشد که پرفروش ترین محصولات در فروشگاه اینترنتی همیشه بین معروف‌ترین و پرکاربردترین محصولات و کالاها پیدا نمی‌شود.

فعالیت در یک زمینه خاص و منحصر به فرد، مزایا و معایب مختص خودش را دارد. بدیهی است که محصولات منحصر به فرد به اندازه محصولات پرطرفدار و جامع، همه‌پسند نیستند، اما اگر بتوانید مشتری مختص خود را پیدا کنید‌، بدون شک می‌توانید خود را به عنوان یک مرجع در آن حوزه اثبات کنید.

تجزیه‌وتحلیل رقبا

رقبا را در جایگاه انتخابی خود تجزیه‌وتحلیل کنید تا درک درستی از نقاط قوت و ضعف آن‌ها به دست آورید. در تجزیه‌وتحلیل رقبا، سعی کنید مسائل و ویژگی‌هایی که می‌تواند شما را نسبت به دیگران متمایز نشان دهد را پیدا کنید.

ارائه یک ارزش پیشنهادی منحصر به فرد می‌تواند فروشگاه آنلاین شما را از رقبا متمایز کند.

پرفروش ترین محصولات اینترنتی در ایران

روش خرید کردن مردم کاملاً تغییر کرده است. امروزه مردم، در سنین مختلف، محصولات مورد نظرشان را از اینترنت می‌خرند. همین مسئله باعث شده که شما بتوانید محصولات متنوع و مختلفی را در اینترنت پیدا کنید. محصولاتی که شاید سال‌های پیش حتی فکر خرید اینترنتی آن هم به ذهنتان خطور نمی‌کرد.

با وجود حضور گسترده محصولات مختلف در دنیای اینترنتی و فروشگاه‌های آنلاین، همچنان بعضی از محصولات در دنیای اینترنت پرفروش‌تر از محصولات دیگر محسوب می‌شوند. انتخاب محصول درست برای فروش در اینترنت می‌تواند گام اول در موفقیت کسب‌وکارتان به‌حساب آید.

در زیر به بررسی پرفروش ترین اجناس اینترنتی در ایران پرداخته‌ایم.

۱- محصولات آرایشی و بهداشتی

شاید اگر حرف از بهترین و پرفروش ترین کالاهای اینترنتی باشد، اولین محصولی که به فکر برسد، محصولات آرایشی و بهداشتی باشد. محصولات آرایشی و بهداشتی یکی از بهترین اجناس برای فروش اینترنتی محسوب می‌شوند.

اگر در این بازار فعالیت می‌کنید،‌ می‌دانید که چقدر محصولات آرایشی و بهداشتی طرفدار دارند و چقدر می‌توانید از فروش این محصولات سود به دست آورید. خریداران این محصولات که عمدتاً خانم‌ها هستند، حاضرند برای محصولات اصل و باکیفیت، مبلغ‌های هنگفتی پرداخت کنند.

البته باید به این نکته نیز دقت کنید که حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی با وجود اینکه سود بالایی دارند و می‌توانند هر شخصی را به ورود به این بازار وسوسه کند، اما از رقبای باتجربه و حرفه‌ای نیز برخوردار است. در نتیجه، موفقیت در این بازار پرفروش چندان کار ساده‌ای نیست.

۲- موبایل و لوازم جانبی آن

موبایل و لوازم جانبی آن، محصولات بسیار متنوعی هستند. امروزه دیگر موبایل جزو وسایل ضروری هر شخصی محسوب می‌شود. از طرفی خرید محصولاتی مثل موبایل و لوازم جانبی آن در فروشگاه‌های آنلاین تفاوتی با فروشگاه‌های سنتی و حضوری ندارد، زیرا تمام امکانات و ویژگی‌های این محصولات را می‌توانید در فروشگاه‌های آنلاین ببینید.

۳- اکسسوری‌ها

یکی دیگر از محصولاتی که در دنیای اینترنت جزو پرفروش ترین محصولات اینترنتی محسوب می‌شوند، اکسسوری‌هایی از قبیل جواهرات و زیورآلات، کمربند، کراوات، ساعت و... هستند.

به تمام لوازم جانبی در دنیای مد و فشن، اکسسوری گفته می‌شود. اکسسوری‌ها معمولاً یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کادو دادن هستند. از آنجایی که برای انتخاب و خرید اکسسوری‌ها، نیازی به پرو و تست‌کردن آن‌ها ندارید، این محصولات جزو کالاهای محبوب دنیای اینترنت محسوب می‌شوند.

۴- عطر و ادکلن

اگر بتوانید خیال مشتری خود را از اصالت و کیفیت عطرتان راحت کنید، در فروش عطر و ادکلن دچار مشکل نخواهید بود.

معمولاً مشتری‌های عطر و ادکلن با بوی هر برند آشنا هستند و اگر از اصل بودن اجناس شما مطمئن باشند، بدون نیاز به تست حضوری می‌توانند عطر مورد نظر خود را خریداری کنند.

فقط حواستان باشد که مشتریان عطر و ادکلن، انسان‌های سخت‌پسند و حساس هستند. پس اگر در خریدهای اولشان، کیفیت مورد نظرشان را از محصولاتتان دریافت نکنند، به‌احتمال زیاد آن‌ها را برای همیشه از دست می‌دهید. در نتیجه، سعی کنید حتماً محصول باکیفیت و اصل را در اختیار مشتریانتان قرار دهید.

۵- پوشاک

چند پست راجع به لباس و کفش را در صفحه شخصی اینستاگرام خود برای‌آنکه بعداً بخرید، ذخیره کرده‌اید؟ شاید بتوان گفت اکثر فروشگاه‌های اینترنتی کار خود را با پوشاک آغاز کردند. حجم فروشگاه‌های اینترنتی لباس در دنیای اینترنت هر لحظه در حال افزایش است. با وجود آنکه، لباس جزو محصولاتی است که نیاز به پرو و تست‌کردن دارد، اما همیشه جزو پرفروش ترین محصولات اینترنتی در ایران و حتی جهان محسوب می‌شود.

پرفروش ترین محصولات در فروشگاه اینترنتی

۶- صنایع‌دستی و وسایل هنری

یکی از محصولاتی که شاید بتوان گفت فروش اینترنتی در رشد فروش این محصولات نقش چشمگیری داشته، وسایل هنری و صنایع‌دستی است. وسایل هنری مثل مجسمه‌ها، قاب‌ها، نقاشی‌ها و دکوری‌های مختلفی که گزینه‌های مناسبی برای هدیه‌دادن به دیگران هستند، همیشه از طرفداران خاص و وفاداری برخوردار هستند.

۷- کتاب

یکی از محصولاتی که توسط فروشگاه‌های اینترنتی جان دوباره‌ای گرفت، کتاب بود. در سال ۱۳۹۹، کتاب در بین پرفروش ترین محصولات دیجی‌کالا رتبه ۸ام را در اختیار داشت؛ اما در سال ۱۴۰۱، کتاب توانست رتبه دوم بین محصولات پرفروش دیجی‌کالا را از آن خود کند.

۸- خوراکی

یکی دیگر از پرفروش ترین محصولات در دنیای اینترنت، خوراکی‌ها از جمله خشکبار، مواد پروتئینی، شکلات‌ها و... هستند. بسیاری از این محصولات در مناسبت‌های مختلف فروش بیشتری دارند. به طور مثال، نزدیک به تعطیلات یا تولدها، خوراکی‌هایی مثل شکلات محبوبیت زیادی پیدا می‌کنند.

جمع‌بندی

انتخاب محصول مورد نظر برای فروش اینترنتی اولین و چه‌بسا مهم‌ترین گام آغازین راه اندازی کسب‌وکار اینترنتی است. سعی کنید محصولی که حس می‌کنید نیاز و تقاضای آن در جامعه وجود دارد را برای فروش اینترنتی انتخاب کنید.

البته، انتخاب محصول مناسب به منزله موفقیت شما در کسب‌وکارتان نیست. برای فروش هر محصولی باید محتوای جذاب و مناسب ایجاد کرده و با روش‌ های تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود نیز آشنا شوید. فروشگاه ساز حرفه ای سیکا ۳۶۵ این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در هر کدام از حوزه‌‌ای که علاقه‌مندید، کسب‌وکار اینترنتی خود را راه‌اندازی کرده و تجربه‌ای لذت‌بخش از فروش بالا را به دست آورید.